پایگاه بسیج کارگری

شهدای خیبر شرکت مارال صنعت

پایگاه بسیج کارگری

شهدای خیبر شرکت مارال صنعت

سردار سلیمانی

جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ق.ظ
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به علت هجمه رسانه‌ای صهیونیست‌ها علیه سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی با قوت کامل، راهی که امام خامنه‌ای نشان می‌دهند را تا آخر همراه خواهد پیمود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر ، سرلشگر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم ختم مرحوم امیر سرلشگر سلیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه علت شایعات رسانه‌ای صهیونیست‌ها درباره به شهادت رسیدن حاج قاسم چیست؟ اظهار کرد: سرلشگر سلیمانی محبوب همه جبهه‌ها و ملت‌ها از جمله ایرانی‌ها، افغانی‌ها، عراقی‌ها، سوری‌ها، یمنی‌ها و سایر مسلمانان انقلابی است.

وی افزود: سرلشگر سلیمانی یک قهرمان دوران جنگ است و به عنوان یک رزمنده ساده وارد سپاه شد و به صورت بسیجی به جبهه رفت و در جبهه‌ها ساخته و تبدیل به سرلشگر سلیمانی شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: ایشان می‌داند که چگونه سازماندهی کند، چگونه بجنگد و چگونه در برابر سخت‌ترین دشمنان، موانع ایجاد کند.

فیروزآبادی با اشاره به ماجرای دفع حمله داعش علیه کردستان عراق، تصریح کرد: وقتی داعش قصد منطقه کردستان عراق را کرد، حاج قاسم ظرف ساعتی نیروهایش را پای کار آورد و سد محکمی در برابر آنها ایجاد کرد که در نتیجه آمدن داعش به سمت کردستان عراق منتفی شد.

وی با بیان اینکه آثار فرماندهی حاج قاسم مورد تقدیر رهبران اسلامی قرار دارد، گفت: البته دشمنان تمایلاتی دارند و در دلشان راه‌هایی را دنبال می‌کنند؛ کما اینکه از روز اول علیه امام (ره)، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید باهنر حرکت کردند و ما عزیزان و بزرگان زیادی را در معرض خطر دشمنان ملاحظه کردیم و قاعدتاً سردار سلیمانی دشمنان بزرگی دارد و حیله‌های بسیاری علیه وی به کار بسته می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: البته در مورد سرلشگر سلیمانی مراقبت‌های خوبی می‌شود و وی نیز به رموز امنیتی وارد است و به نظر من از روزی که نشریه لوموند شروع به نوشتن در مورد حاج قاسم سلیمانی کرد، ما حس کردیم صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به سمت ضربه زدن به حاج قاسم حرکت می‌کنند.

فیروزآبادی با بیان اینکه تهدیدهای دشمنان برای آرامش دادن به دل خودشان و شکست‌های بزرگی است که از ملت‌های منطقه خورده‌اند، گفت: سردار سلیمانی یک نفر از فرماندهان صف مستحکم امام زمان (عج) است و خداوند پشتیبان اوست.

وی خاطرنشان کرد: راه سردار قاسم سلیمانی، راه امام حسین(ع) است چرا که امام حسین (ع) فرمود «دشمنان می‌خواهند من بین ذلت و خواری یکی را انتخاب کنم اما هیهات من‌الذله».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: سردار سلیمانی پرشورتر از همیشه و با قوت کامل، راهی که امام خامنه‌ای نشان می‌دهند را تا آخر همراه با یاد امام (ره) خواهد پیمود.


روایت‌هایی خواندنی درباره سردار سلیمانی؛
این روزها داستان‌های گوناگونی از دلاوری‌های این سردار بزرگ نقل می‌شود که حتی شاهد پیامک شدن آن در این روزها هستیم و خارج از مرزهای جغرافیایی ایران افسانه های زیادی درباره او سر زبان هاست، افسانه‌هایی که هیچ وقت درستی یا نادرستی شان از طرف هیچ مقام رسمی تأیید نشده است...

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با آغاز درگیری‌های منطقه که به نوعی نقطه آغاز آن را می‌توان از سوریه دانست شاهد، نقطه نظراتی در رابطه با چگونگی این درگیری‌‌ها بودیم.

در ابتدا ساز مخالف از سوی معارضین سوری زده می‌شد و کم کم گروه‌های تروریستی از کنار آن ریشه دوانده و ظهور پیدا کردند، در این میان اظهارنظرات مختلفی برای فروکش کردن این نا آرامی‌ها از سوی کشورهای منطقه و جهان مطرح شد اما بدون شک اقدامات ایران و ارائه راه حل‌هایش صادقانه و کارآمد بود چرا که پشت آن هیچ‌گونه اغراض سیاسی نهفته نیست‌.

در این بین دو مهره کلیدی در تحولات منطقه وجود دارد که در تیتر اخبار جایگاه مهم و ثابتی را به خود اختصاص داده‌اند که این دو مهره یکی " بندر بن سلطان" که از دور تحولات منطقه خارج شد که که در پیشبرد اهداف غرب و هدایت و تامین تروریست‌ها عاجز ماند در نتیجه به عنوان یک مهره سوخته تلقی شد و دیگری " سردار قاسم سلیمانی" است که با مشاوره‌های نظامی خود منجر به شکست تروریست‌ها در بسیاری از مقاطع شده است.
 
خارج از مرزهای جغرافیایی ایران افسان‌های زیادی درباره او سر زبان هاست. افسانه‌هایی که هیچ وقت درستی یا نادرستی شان از طرف هیچ مقام رسمی تایید نشده
 
با توجه به اینکه این روزها داستانهای گوناگونی از دلاوری‌های این سردار بزرگ نقل می‌شود که حتی شاهد پیامک شدن آن در این روزها هستیم در این گزارش بر آن شدیم تا طی یک گزارش برخی از این داستان‌هارو گرداوری کنیم چرا که اگر برخی از آن‌ها به افسانه شبیه باشد اما در خور ذکاوت و قدرت سردار بدون شک خواهد بود.
 
نامه معروف سردار سلیمانی به وزیر دفاع آمریکا
 
یکی از معروف‌ترین این روایت‌ها جریان نامه سردار سلیمانی به وزیر دفاع آمریکا بعد از نامه اول و تهدید آمیز اوباما به رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) است.
 
سازمان ادارای پنتاگون از ۷ لایه حفاظتی تشکیل شده است که از این میان، ۴ لایه به طور خاص مربوط به کنترل ارتباطات با شخص وزیر دفاع یا رییس پنتاگون میباشد که کمی بعد از نامه اوباما نامه‌ای از تمام این لایه های امنیتی ، اطلاعاتی و حفاطتی عبور کرده و مستقیم ، روی میز کار وزیر دفاع یعنی لئون پانتا قرار میگیرد.
 
ظاهر ساده نامه که هیچ آرمی از سازمان های مرتبط با پنتاگون در آن به چشم نمیخورد توجه وزیر را جلب کرده و وی آن را از روی میز برمیدارد … با باز کردن نامه و خواندن آن عرق سردی بر چهره پانتا مینشیند !
 
یک نامه با سربرگ رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران … نامه حاوی عبارتی بود که قطعا برای رییس پنتاگون با آن عظمت حفاظتی باورکردنی نبود !
 
 ” اگر لازم باشد از این هم نزدیک تر خواهیم شد ”
 
امضا : قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران
 
 
من قاسم سلیمانیم و کت و شلوار تنمه..!
 
در تاریخ 93/9/23 شبکه تلویزیونی الفرات عراق یک میهمان ویژه داشت که در خلال آن می‌خواست از  شکست یک عملیات ویژه داعش پرده بردارد میهمان شبکه یکی از روسای قبایل عراق و فرمانده نیروهای مردمی عراق آقای ابوحسن می‌گفت ما اطلاع یافتیم که 370 نفر از نیروهای داعش طی عملیاتی قصد گروگانگیری ایرانیان زایر را در نزدیکی کربلا دارند.
 
 فرمانده عراقی ادامه داد: ما طبق وظیفه موضوع را سریعا به حاج قاسم سلیمانی اطلاع دادیم چون ایشان فرمانده حفاظت از زوار اربعین بودند این فرمانده عراقی توضیح میدهد حاج قاسم سریعا مسیر حرکت داعش را رصد کردند و با 20 نفر از نیروهای زبده اش در سر راه نیروهای داعش کمین کرد فرمانده عراقی چنین توضیح داد ک نیروهای حاج قاسم سلیمانی با نیروهای داعش درگیری شدند واین درگیری نیم ساعت بطول انجامید.
 
 ابو حسن افزود  بعد از اتمام درگیری من با نیروهایم به منظقه درگیری رفتم وبا چشمان خودم دیدم که تمام نیروهای داعش بجز یک نفر که اسیر شده بود کشته شده بودند  ابوحسن چنین توضیح داد که حاج قاسم سلیمانی که کت و شلوار  تنش بود رو به اسیر داعشی کرد و کت و شلوارش را نشان داعشی داد و گفت:
 
همانطور که میبینید لباس من براى جنگ نیست واى بر شما اگر  رهبرم سیدعلى دستور بدهد که لباس نظامى بپوشم... !
 
 
ماجرای حضور سردار در نماز جمعه البغدادی
 
ابوبکر بغدادی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه گفته بود: ما اگر سردار سلیمانی را دستگیر کنیم مانند خلبان اردنی آن را در آتش خواهیم سوزاند و گفته می‌شود جواب سردار سلیمانی در واکنش به این موضوع بدین شره است:
 
آقای بغدادی! زمانی که این حرف را می زدی بنده روبروی شما در صف سوم، بین جمعیت نشسته بودم! "
 
 
کیک تولد برای سردار سلیمانی
 
۲۰ اسفندماه، سالروز تولد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس است. این عکس در صفحه منعکس کننده اخبار عراق در فیسبوک منتشر و اعلام شده است، کیک را عراقی ها برای سردار سلیمانی طراحی کرده‌اند.

خبر ناگوار سردار سلیمانی برای صهیونیست‌ها

در اردببهشت 92 خبری منتر شد مبنی بر اینکه یک  منبع نزدیک و مطلع  از قول سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به شبکه المیادین گفت: رژیم صهیونیستی با اقداماتی شبیه آنچه در حومه دمشق انجام داد، نمی تواند هیچ خللی در قدرت مقاومت ایجاد کند.
این منبع مطلع از قول سردار سلیمانی افزوده است: همان طور که «سنگ» به موشک 100 کیلومتری تبدیل شد، به زودی و با عنایت خداوند متعال، قدرت تولید موشک مقاومت با سر جنگی در داخل را به برد 400 کیلومتری خواهیم رساند.

یک اس ام اس برای ژنرال پترائوس آمریکایی
 
 ژنرال پترائوس مدیرکنونی سازمان سیا داستانی را از زمانی بازگو می‌کند که یک ژنرال 4 ستاره در عراق بود. اوایل سال 2008 زمانی که مجادله بین گروه شبه نظامی شیعه از یک طرف و ارتش آمریکا و عراق از طرف دیگر شعله ور بود، به پترائوس یک تلفن داده شد که در آن یک اسم ام اس از سردار ایرانی بود.
 
 این مسیج از فرمانده سپاه قدس، قاسم سلیمانی آمده بود، و توسط یکی از رهبران عراقی منتقل شده بود، در آن پیغام نوشته شده بود؛ :
 
ژنرال پترائوس! شما باید مرا بشناسی، من قاسم سلیمانی هستم، کسی که سیاست های ایران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تدوین می‌کند و صد البته سفیر ایران در بغداد نیز عضو سپاه قدس است و کسی که جایگزین او می‌شود نیز عضو سپاه قدس است.
 

 
ژنرال سلیمانی، این «مجاهد» تحت تعقیب شیطان بزرگ و نوچه هایش، برای فرزندان این آب و خاک ، همان «حاج قاسم» بسیجی آفتاب سوخته کرمانی است که گوش به فرمان رهبر و چشم به آزادی قدس شریف دارد و اگر جنگ برای بسیاری از همرزمان او در سال 1367 به صورت پایان یافت، برای او آشکارا تا امروز تداوم داشته و خواهد داشت.



سعد الله زارعی:
سردار سلیمانی از نظر دشمن یکی از مظاهر و سمبل‌های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است و از طرف دیگر دشمن تلاش می‌کند تا ضعف، زبونی و شکست‌های خود را با داستان‌ پردازی‌های حاشیه‌ای تا حدی بپوشاند و وانمود کند که دست‌های خالی او به خاطر آن بوده که نمی‌خواهد بی‌محابا به دل حوادث بزند.
 به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از "سپاه نیوز"؛ سعدالله زارعی از کارشناسان مسائل سیاسی و امنیتی طی یادداشتی به تحلیل چرایی تمرکز این روزهای دشمن بر نام سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی"  فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - پرداخته است که متن این یادداشت به شرح زیر است:

نام سردار "قاسم سلیمانی" این روزها ترجیع‌بند تحلیل‌ها و خبرهای فراوانی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی شده است. در این بین دوستان سلیمانی در تمجید و تحسین او و دشمنانش ضمن اعتراف به بزرگی او و اقداماتش از وی چهره‌ای مرموز، خطرناک و نامقبول نشان می‌دهند اما «سلیمانی» تا حد بسیار زیادی با آنچه درباره او تصویر و تصور می‌شود، متفاوت بوده چه آنچه دوستان به ارادت می‌گویند و چه دشمنان به عداوت.

دوستان و خیل تحسین‌کنندگان او را یک استثنا و «پدیده» معرفی می‌کنند که نباید فراموش ‌کنند او یک «رزمنده مرد» رشد یافته در بطن و متن انقلاب اسلامی بوده و در این میدان سلیمانی یکی از خیل پرورش‌یافتگان در مکتب، مرام و سیره حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه‌ای است که البته به اندازه تلاش مستمر خالصانه‌اش و به برکت عنایات الهی «جلوه‌ای خاص» پیدا کرده است. دشمنان و خیل مرعوبین از او گمان می‌کنند سلیمانی نماد اصلی و یگانه میدان‌های خوف و خطر است که از دریای پرتلاطم منطقه، گوهرهای بی‌بدیلی را نثار دامان جمهوری اسلامی و ایران کرده است و لذا اگر به تیر یا تهمت بسته شده و کنار رود، کار انقلاب اسلامی و رهبری آن در میدان‌های حساس زار می‌شود و کفه ترازو به نفع آمریکا و دنباله‌های منطقه‌ای آن سنگین می‌شود و خیال آشوب‌زده غرب بعد از ده‌ها سال به ساحل آرامش می‌رسد.

از این رو غرب در مواجهه با شخصیت و عملکرد سلیمانی توامان دو کار می‌کند؛ از یک سو تلاش می‌کند او را تنها تیر ترکش جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در کارزار پر حکایت منطقه‌ای معرفی کند و از این رو در اعتراف دشمن به عظمت و بزرگی سلیمانی، هدفی اهریمنی نهفته بوده از سوی دیگر غرب با گره زدن ناکامی‌های کشورهایی نظیر ترکیه و عربستان و رژیم رو به فروپاشی صهیونیسم و گروه‌ها و دسته‌های ناکام که بعضی با داعیه ملیت و بعضی با داعیه دروغین مذهب درصدد سیطره بر منطقه بوده‌اند به عنوان و عمل «سردار سلیمانی» درصدد برآمده‌اند تا خشم متراکمی‌ را علیه او از شاهان سعودی تا مقامات حزب‌ عدالت و توسعه ترکیه تا داعش و القاعده و سایر مقامات و گروههای ناکام عرب و غیرعرب پدید آورد و او را در کانون انتقامجویی آنان قرار دهد.

در واقع این نوع شخصیت‌پردازی منفی خود با دو کارکرد سلبی و ایجابی از سوی محافل اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای غرب دنبال می‌شود. کارکرد سلبی این است که با انحراف اذهان از ام‌المشاکل جهان اسلام که رژیم صهیونیستی بوده، مبارزه‌طلبی را به سمت ایران و جمهوری اسلامی سوق دهد و در واقع‌ گریبان اسرائیل را از دستان توانمند جهان اسلام برهاند. کارکرد ایجابی هم این است که جبهه گسترده ضد ایرانی غرب را با شخصیتی که آن را رعب‌انگیز نقش و نگار زده ، بازسازی، تقویت و عملیاتی نماید.

چه کسی تردید دارد که بزرگترین مشکل آمریکا این است از سوی ملت‌ها و حتی دولت‌های منطقه ناتوان و فاقد اراده موثر دیده می‌شود. آمریکا با برجسته‌سازی هیبت و خطر سردار سلیمانی سعی می‌کند اراده‌ای را در منطقه حول محور خود شکل دهد و بگوید تنها چاره‌ کار در متوقف کردن سلیمانی تجمیع اراده‌ها و کنار گذاشتن انتقادات است.

اما جدای از تجزیه و تحلیل ارادتمندان و کینه‌ورزی و شیطنت دشمنان، سلیمانی کیست؟ و چه خصوصیاتی دارد؟ و درباره او چه باید گفت؟ دراین‌باره به نکاتی اشاره می‌شود:

1- نام سردار قاسم سلیمانی از یک سو با دوران دفاع مقدس و از سوی دیگر با تحولات دهه اخیر منطقه گره خورده است. سلیمانی در دوران دفاع مقدس فرماندهی لشکر 41 ثارالله استان کرمان را بعهده داشته و در اکثر عملیات‌های حساس و پیروزمند آن دوران تاثیر محوری داشته است. عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجر8 و کربلای‌پنج با نام لشکر ثارالله و فرماندهی سلیمانی گره خورده و دراین‌باره خبرها و خاطرات فراوانی از سوی فرماندهان و رزمندگان سپاه، ارتش و بسیج نقل شده است. در این عملیات‌ها سلیمانی، شهید کاظمی، شهید باکری، شهید خرازی، شهید زین‌الدین و... ستاره‌های درخشانی بوده‌اند که بر تارک پیروزی‌های خیره‌کننده رزمندگان اسلام درخشیده‌اند.

سردار سلیمانی سپس در نقش فرماندهی نیروی قدس سپاه همه تجربه‌ها، توانایی‌ها و تلاش‌های خود را مصروف اعتلای جهان اسلام نموده و در این راه از هر خوف و خطر بی‌واهمه استقبال کرده و دوشادوش مسلمانان مجاهدی که سینه‌ای پرکینه از مداخلات غرب داشته‌اند به میدان آمده و در سخت‌ترین شرایط در کنارشان بوده است. از این رو برای ملت‌های رنج‌دیده‌ای که شاهد ده‌ها سال استیلای آمریکا و انگلیس بر کشورشان بوده و اشغالگری و کینه‌ورزی غرب را با همه گوشت و پوست و استخوان خود حس کرده‌اند، سلیمانی نامی آرامش‌بخش، امید‌آفرین و اطمینان‌زا در جهاد با استکبار جهانی بوده و هیچ تفاوتی هم نمی‌کرده که این ملت‌ها سنی یا شیعه بوده‌اند کما اینکه آوازه غمخواری سلیمانی برای سنی‌های بوسنی، سنی‌های فلسطین، سنی‌های سوریه و... بیش از شیعیان عراق دلنشین و تحسین‌برانگیز بوده است.

همین امروز فلسطینی‌ها برای رهایی از چنگال خشن صهیونیسم به جای آنکه چشم به سران عربی بدوزند و یا به سمت گروههای مدعی سنی‌گری نظیر داعش گرایش داشته باشند به سلیمانی و ایران چشم دوخته‌اند تا با تدبیر و تلاش خود صحنه را به نفع آنان تغییر دهد. از این طرف سلیمانی و بطور کلی ایران هم بدون آنکه چشمداشتی داشته باشد و یا حتی تمایلی به پذیرفته‌شدن در نقش امیر و آمر داشته باشد، خود را برادر غمخوار و متعهد فلسطینی‌ها می‌شناسد و برای کمک به آنان درنگ جایز نمی‌داند.

2-تلاش دشمن این است که از سردار سلیمانی چهره‌ای خشن و انتقامجو ترسیم کند و از این طریق ملت‌های منطقه را درباره افکار و اهداف او بترسانند و از دنبال کردن آرمان‌هایی که او به دنبال آن است، یعنی اسلام‌گرایی در معنای خالص آن، پرهیز دهند. این در حالی است که سلیمانی در میان رزمندگانی که از دوران دفاع مقدس او را از نزدیک می‌شناسند و بعضی از همان‌ها که هنوز هم با او حشر و نشر دارند به اهل بکاء بودن شهرت دارد. دوستان نزدیک او می‌گویند بغض او به آسانی با دیدن تصویر یک شهید می‌شکند. از طرف دیگر خاطرات زیادی درباره خضوع و خشوع او بر سر زبان‌هاست. یکی از اعضای سابق لشکر 41 ثارالله نقل می‌کند که چند سال پیش من و پدرم از فرودگاه مهرآباد عازم کرمان بودیم و هر کدام دو کیف سنگین را با خود حمل می‌کردیم بناگاه یک نفر از پشت سر دست کرد و یکی از این کیف‌های سنگین را از دست پدرم گرفت و به پشت کول انداخت و همراه ما راه افتاد من نگاه کردم دیدم سردار سلیمانی است. با دستپاچگی عذرخواهی کرده و خواستم کیف را بگیرم که سردار سلیمانی گفت تو دخالت نکن این پدر شهید است و من به احترام شهید دارم کمک می‌کنم و تا آخر اجازه نداد من در این مورد دخالت کنم. رزمندگانی که با او کار کرده‌اند می‌دانند که در او ذره‌ای خشونت و انتقامجویی وجود ندارد.

دشمن البته در این روزها به نام سردار سلیمانی از یک طرف کینه خود را نسبت به انقلاب اسلامی نشان می‌دهد و در واقع در این ارتباط، سلیمانی از نظر دشمن یکی از مظاهر و سمبل‌های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است و از طرف دیگر دشمن تلاش می‌کند تا ضعف و زبونی و شکست‌های خود را با داستان‌پردازی‌های حاشیه‌ای تا حدی بپوشاند. در این داستان‌پردازی‌ها، سعی می‌کند وانمود کند که دست‌های خالی او به خاطر آن است که نمی‌خواهد بی‌محابا به دل حوادث بزند و اگر طرف مقابل موفقیت‌های مهمی دارد بخاطر این است که بدون محاسبه سود و زیان و بدون توجه به آنچه پیش می‌آید وارد صحنه می‌شود. این در حالی است که آمریکایی‌ها با تبختر و با بکارگیری حدود 300 هزار نفر عراق را به تصرف درآورده‌اند و با این داعیه که ما «آینده را در میدان می‌سازیم» و نیازی نداریم که برای هر کاری آنچه را که قرار بوده در صحنه و میدان اتفاق بیفتد روی کاغذ بیاوریم.

آمریکا در صحنه عراق، به جبهه مقاومت باخت و آن را در صحنه سوریه تکرار کرد و از این روست که از ایران در همه صحنه‌ها به هراس‌ افتاده و در عین حال برای اینکه از تک و تا نیفتد وانمود می‌کند که حریف فقط شانس آورده است.



هانی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: موفقیت‌ها و محبوبیت و نبوغ نظامی سردار سلیمانی در شکست محاصره آمرلی، جرف الصخر و کمک مشورتی به نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌‌ها و کانادا را برانگیخته است.
به گزارش خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران پیرامون اظهارات وزیر خارجه کانادا درباره سرلشکر سلیمانی مطرح کرد: اظهارات وزیر خارجه کانادا نشان می‌دهد که این کشور موضع صحیحی نسبت به ایران نداشته است. 

وی ادامه داد: موفقیت‌ها و محبوبیت سردار قاسم سلیمانی و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" جرف الصخر و کمک‌های مشورتی نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌ها و کانادا را برانگیخته است. 
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: ملت‌های منطقه درباره اقدامات مفید و نیروی انسانی سردار قاسم سلیمانی قضاوت می‌کنند و کانادا در این زمینه صلاحیت ندارد. 



پاسخی به لفاظی‌های وزیر خارجه کانادا؛
اظهارات وزیر خارجه کانادا نشان می‌دهد که این کشور موضع صحیحی نسبت به ایران نداشته است و موفقیت‌ها و محبوبیت سردار قاسم سلیمانی و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" و "جرف الصخر" و کمک‌های مشورتی نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌ها و کانادا را برانگیخته است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  "جان برد" وزیر خارجه کانادا چندی پیش در اظهاراتی سخیف سخنانی علیه سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" را عنوان کرد که فقط شایسته شخصیت خودش و کشور متبوعش می باشد.

اظهارات سخیف "جان برد" وزیر خارجه کانادا

"جان برد"، وزیر خارجه کانادا در اجلاس منامه با توهین به سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: قاسم سلیمانی نماینده ترور در منطقه، امروز به عنوان قهرمان مبارزه با داعش خود را نشان می دهد. سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق ایرانی و پژوهشگر مقیم در دانشگاه پرینستون آمریکا در پاسخ به اظهارات توهین آمیز وزیر خارجه کانادا گفت: آقای وزیر، در حالیکه شما اوقاتتان را در کاخ های کشورهای منطقه و در هتل‌های فوق الذکر می‌گذرانید، سردار سلیمانی جانش را در کف گرفته و در صحنه عملیاتی و در جبهه های عملیاتی با داعش و تروریسم تکفیری مبارزه می کند و جانش را برای مبارزه با داعش به خطر انداخته است. آن وقت شما ایران را در مورد تروریسم داعش محکوم می کنید.همه می دانند که تروریسم تکفیری داعش و جبهه النصره و طالبان و القاعده، ریشه در یک ایدئولوژی خطرناک دارد که منزلگاه آن کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس است. برای مبارزه با ریشه این تروریسم چه کرده اید؟ داعش و تروریستهای تکفیری با پول و اسلحه رشد کردند و پدید آمدند، برای مبارزه با این واقعیت تلخ چه کرده اید؟ اینها واقعیاتی است که کسی در این کنفرانس جرأت ندارد در مورد آن حرف بزند. آمریکا رهبری اقدامات خصمانه علیه ایران را در 35 سال گذشته به عهده داشته است. حتی آمریکا نقش مثبت ایران در مبارزه با داعش را مورد تقدیر قرار داده است. همین چند روز پیش جان کری، وزیر خارجه آمریکا نقش ایران در مبارزه با داعش را مثبت خواند. وقتی آمریکا در این مورد به نقش مثبت ایران اعتراف می کند، چرا در این کنفرانس، پیروان آمریکا، غیرمنصفانه ایران را مورد سرزنش قرار می دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور: غرب به تناسب منافع خود از لفظ تروریسم استفاده می‌کند/ اگر مستکبرین، ایران را تأیید کنند باید شک کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین "مجتبی ذوالنور"، مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛درباره سخنان گستاخانه وزیر خارجه کانادا درباره سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بیان این مطلب تأثیری ندارد و اگر مستکبرین، ایران را تأیید کنند باید شک کنیم.
 
وی افزود: هر قدر این مطالب مطرح می‌شود، دلبستگی ملت‌ها به ایران افزایش می‌یابد و در اراده خود مصمم‌تر می‌شویم.
 
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به دفاع جانانه جمهوری اسلامی ایران از مظلومین و مستضعفین جهان و مقابله با استکبار و اعلام این مواضع به صورت شفاف تأکید کرد: جمهوری اسلامی همواره سیاست‌های خود را به صورت شفاف اعلام کرد و در مبارزه با تروریسم مصمم بوده، لذا اسم این تروریسم نیست و دفاع از مقاومت و مبارزه با تکفیری‌ها در اصل تقابل با تروریسم است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور با اشاره به حمایت مستکبرین جهان از تروریسم به خصوص تروریسم دولتی تأکید کرد: اصل تأسیس صهیونیست‌ها در منطقه نامشروع بوده و با قتل، غارت و کشتار مردم مظلوم فلسطین اهداف کثیف خود را پیش می‌برند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: غربی‌ها به تناسب منافع خود از لفظ تروریسم استفاده می‌کنند و تقابل با تروریسم را تروریسم و حمایت از تروریسم را مقابله با آن می‌دانند.

سردار کوثری: وزیر خارجه کانادا نمی‌تواند درباره سردار سلیمانی اظهار نظر کند / فرمانده سپاه قدس به خوبی با تروریسم مبارزه می‌کند

سردار "محمد اسماعیل کوثری" رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره لفاظی‌ها و اظهارات سخیف وزیر امور خارجه کانادا اظهار داشت: این‌ها خود نمی‌دانند چه کاری انجام می‌دهند و کانادا که خود از ائتلاف 40 کشور بوده چگونه به سردار سلیمانی اتهام تروریست می‌زند و خود نشان از حساب نشده بودن این اظهارات است.

 

وی افزود: مستکبرین خود نمی‌دانند که چه می‌خواهند و چه می‌گویند و در جریان پیچیدگی‌های منطقه نیستند و وزیر خارجه کانادا نمی‌تواند درباره سردار سلیمانی اظهار نظر کند و فقط ملت‌ها می‌توانند درباره ایشان قضاوت کنند و می‌بینیم که فرمانده سپاه قدس به خوبی در برابر تروریسم ایستادگی کرده است.
 
رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اظهارات سیاست‌مدارانی که ادعای اداره دنیا را دارند، اضافه کرد: این‌ها کشور خود را هم نمی‌توانند اداره کنند.
 
سردار کوثری در پایان خاطرنشان کرد: اگر واقعاً ائتلاف به  اصطلاح ضدداعش قصد مبارزه با داعش را دارد،  آمریکا،‌ کانادا،‌ عربستان و رژیم صهیونیستی از داعش حمایت نکنند و نیازی به تشکیل ائتلاف نیست و داعش با حمایت غربی‌ها رشد کرده و حال کانادا به سردار سلیمانی اتهام می‌زند که اصلاً قابل قبول نیست.

محبوبی:غرب به دنبال ترور شخصیتی و فیزیکی سردار سلیمانی است/ نباید در پازل دشمن حرکت کنیم

"قربانعلی محبوبی" استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اظهارات وزیر خارجه کانادا درباره سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" اظهار داشت: کانادا و کشورهای دیگر در چارچوب سیاست‌های آمریکا عمل کرده، وظیفه‌ای را به عهده گرفته و در آن ایفای نقش می‌کنند.  
 
*اتاق عملیات روانی غرب ضد جمهوری اسلامی ایران

وی افزود: غرب یک اتاق عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده و با برجسته کردن نقش سرلشکر سلیمانی برای او برنامه دارند.  
 
*غرب به دنبال ترور فیزیکی و شخصیتی سردار سلیمانی است 

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به توطئه‌های غرب ضد جمهوری اسلامی تصریح کرد: غرب با داشتن سیاست‌های دوگانه از یک طرف به دنبال برجسته کردن نقش سردار سلیمانی بوده و از طرف دیگر به دنبال ترور فیزیکی و شخصیتی ایشان است و این برای ما بسیار خسارت بار بوده و باید بسیار مراقب باشیم.  

*جبهه غرب از محور مقاومت شکست خورده است
 
محبوبی با اشاره به شکست جبهه غربی از جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت اظهار داشت: غرب به دنبال این است که آن شکست‌ها را به گردن سردار سلیمانی بیندازد و آن‌ها در عراق شکست خورده و با بازی‌های تبلیغاتی به دنبال پوشش این شکست‌ها هستند.  
 
*مستکبرین به دنبال ایجاد رعب و وحشت در کشورها 

وی ادامه داد: کشورهای منطقه از ایران الگو گرفته‌اند و نقش ایران هدایت معنوی و صدور ارزش‌های انقلاب بوده و مستکبرین به دنبال آن هستند که با مطرح کردن بحث‌های کاذب مثل دخالت ایران، در کشورهای عربی، ایجاد رعب و وحشت کرده و به اختلافات دامن بزنند.  
 
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به بزرگ نمایی غیرعادی نقش سردار سلیمانی و حیله‌ای که در پس این اقدامات است، خاطرنشان کرد: چرا آمریکایی‌ها در این مقطع به ذهنشان رسیده که نقش سردار سلیمانی را در عراق بزرگنمایی کنند و این برنامه شومی بوده که مستکبرین تدارک دیده‌اند و ما نیز در داخل باید بسیار مراقب باشیم و نباید در پازل دشمن حرکت کنیم.  

هانی زاده: محبوبیت و نبوغ سردار سلیمانی خشم غربی‌ها را برانگیخت/کانادا صلاحیت اظهار نظر درباره سردار سلیمانی را ندارد

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران پیرامون اظهارات وزیر خارجه کانادا درباره سرلشکر سلیمانی مطرح کرد: اظهارات وزیر خارجه کانادا نشان می‌دهد که این کشور موضع صحیحی نسبت به ایران نداشته است.

وی ادامه داد: موفقیت‌ها و محبوبیت سردار قاسم سلیمانی و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" جرف الصخر و کمک‌های مشورتی نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌ها و کانادا را برانگیخته است.
 

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطر نشان کرد: ملت‌های منطقه درباره اقدامات مفید و نیروی انسانی سردار قاسم سلیمانی قضاوت می‌کنند و کانادا در این زمینه صلاحیت ندارد.

تنها سردار قاسم سلیمانی می‌تواند داعش را شکست دهد 

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "آبزرور" تأکید کرد که سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس احتمالاً تنها کسی است که می‌تواند داعش را شکست دهد.

"آبزرور" خاطر نشان کرد: هنگامی‌که در ژوئیه گذشته ارتش عراق از مقابل داعش گریخت، این ژنرال ایرانی در صحنه حضور یافت و چند ساعت پس از سیطره داعش بر موصل، سلیمانی در بغداد بود و از آن زمان عملیات دفاع از بغداد را هماهنگ و نیروها را بسیج می‌کند.


"آبزرور" در پایان تأکید کرد: سردار سلیمانی همچنین وقتی داعش، اربیل را تهدید کرد به کردستان عراق در شمال این کشور رفت. فرمانده سپاه قدس در اقصی نقاط عراق مورد ستایش و قدردانی قرار گرفت به ویژه از سوی شیعیان؛ چرا که او احتمالاً تنها کسی است که می‌تواند پیشروی داعش را متوقف کند.

بیزینس اینسایدر: سردار قاسم سلیمانی، "مغز متفکر" عملیات ضد تروریستی در منطقه است

 به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "بیزینس اینسایدر" روز شنبه با انتشار عکسی از سرلشکر"قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران در کنار "هادی‌العامری" فرمانده سپاه بدر عراق، در گزارشی به قلم "مایکل بی‌کِلی" نوشت: قاسم سلیمانی و هادی‌العامری آزادسازی شهر "جلولا" از چنگال داعش را جشن گرفتند. 


یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا که مدت طولانی در عراق خدمت کرده است معتقد است قاسم سلیمانی مغز متفکر عملیات نظامی ایران، کنترل همه امور را در اختیار دارد. 

این گزارش مدعی شد: آمریکا زمانی که با طرح قاسم سلیمانی در عراق همراهی کرد در واقع عراق را به ایران واگذار کرد. در نهایت هم نیروهای خود را از عراق خارج کرد، اما همچنان هم برای ایجاد ثبات در این کشور تلاش می‎کند.

کارشناس فرانسوی: اگر ایران به عراق کمک نمی‌کرد، فاجعه ‌بزرگی رخ می‌داد/ ژنرال سلیمانی یک قهرمان است

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "تیه‌ری کوویل"، کارشناس مسائل ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس24 افزود: شکی نیست ایران و آمریکا دشمن مشترکی دارند که تقریباً دشمن اصلی است. برای ایران این واقعیت واضح است و این کشور داعش را خطر بزرگی می‌‌داند. لذا ایران خود را در کنار آمریکا می‌‌بیند اما با یک تفاوت. ایرانی‌ها از همان ابتدا داعش را تهدید می‌دانستند و تغییر موضع ندادند. اما غربی‌ها تغییر موضع دادند و سپس به تهدید آن پی بردند. ایرانی‌ها می‌گویند اگر از بشار اسد حمایت می‌کنیم به خاطر این است که می‌ترسیم چنین گروه‌هایی قدرت بگیرند. در نتیجه ما موضعمان را تغییر نداده‌ایم و این شمایید که شاید کمی دیرهنگام دانسته‌اید این گروه‌ها تهدیدی واقعی برای منطقه هستند.

این کارشناس در ادامه درباره ادعای همکاری ایران و آمریکا گفت: ما می‌دانیم مشاوران نظامی ایران و آمریکا به ارتش عراق کمک می‌کنند. همچنین می‌دانیم ایران و آمریکا از حدود یک سال و نیم قبل یعنی مارس 2013 گفتگو می‌کنند. فکر می‌کنم آنان درباره داعش نیز تبادل اطلاعات کرده‌اند. از سوی دیگر، آمریکا در مقابل متحدان سنتی خود همچون عربستان و اسرائیل نمی‌تواند آشکارا از همکاری نظامی با ایران سخن به میان آورد.

"کوویل" در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها چند سالی است متوجه شده‌اند ایران نفوذ زیادی در منطقه دارد. احتمالاً آنان به این نتیجه رسیده‌اند نفع بسیاری از همکاری با ایران عایدشان می‌شود. عراق، سوریه و افغانستان مطرح هستند. ایرانی‌ها هنگام حمله نیروهای ائتلاف به طالبان در سال 2002 با این نیروها همکاری کردند. در نتیجه آمریکا نفع زیادی از همکاری با این کشور عایدشان می‌شود. 

او همچنین گفت: ایران تنها کشور منطقه است که مستقیماً درگیر این قضیه است. مشاوران نظامی و شخصی چون ژنرال سلیمانی که تقریباً همچون قهرمان است، به طور مرتب به عراق می‌روند. به عقیده من اگر پس از پیشروی داعش در ماه ژوئیه، ایران به عراق کمک نمی‌کرد، اوضاع فاجعه‌باری رقم می‌خورد. این ایران بود که قبل از غربی‌ها وارد میدان شد تا به ارتش عراق در متوقف کردن داعش کمک کند. بنابر این اگر ائتلاف می‌خواهد در جنگ خود علیه داعش کارآمد باشد، بهتر است به ایده همکاری با کشوری فکر کند که مشاوران نظامی‌شان در میدان جنگ حضور دارند.


نیوزویک :  "سردار سلیمانی" مغز متفکر نظامی ایران در صحنه مبارزه با تروریسم

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نشریه "نیوزویک" روز پنج‎شنبه در مقاله‎ای به نقش ایران در مبارزه با تروریسم پرداخت و نوشت: ایران ظرف مدت زمان اخیر که عناصر داعش وارد خاک عراق شدند، بهترین آموزش‎ها و مشورت‎ها را به نیروهای عراقی اعطا کرده و کمک‎های نظامی از قبیل سلاح به بغداد ارائه داده است.

در مقاله نیوزویک آمده است ایران همچنین از طریق مغز متفکر نظامی خود یعنی "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که بسیاری از فرماندهان نظامی او را فرمانده و استراتژیستی ممتاز می‎دانند، به عراق کمک کرده است.

در این مقاله با اشاره به تاثیرگذاری "سردار قاسم سلیمانی" در آزادسازی مناطق اشغال شده عراق توسط گروه تروریستی داعش، آمده است: تصویر "سردار سلیمانی" در ماه سپتامبر گذشته در میدان نبرد "آمرلی" منتشر شد و این تصویر پیامی آشکار برای غرب بود که تهران در جنگ با تروریسم حاضر است.

اقدامات سودمند سرلشکر قاسم سلیمانی

در مجموع می‌توان از مهم‌ترین اقدامات سرلشکر"قاسم سلیمانی" در افزایش امنیت ملی ایران صدها مایل دورتر از مرزهای 1648195 کیلومتری ایران، تاثیرات آنتاگونیک بر جبهه آمریکایی-سعودی-صهیونیستی، تأثیرات سینرژیک بر افزایش قدرت کماندوهای حزب‌الله در منطقه  و افزایش برد موشک‌های مقاومت اسلامی لبنان (در صورتی که دستگاه ایمنی بدن را امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تلقی کنیم کماندوهای حزب‌الله و مقاومت‌های اسلامی به منزله  لنفوسیت‌های B و T دستگاه ایمنی بوده و حمایت از آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد، البته قیاس ما قیاس مع‌ الفارق است)، افزایش توان لجستیکی-نظامی ایران در  کریدور دریای ایرانیان-خلیج فارس و دریای مدیترانه، جلوگیری و اختلال در  فعالیت شتابنده و پاتوژنیک سعودی‌ها (به خصوص مثلث ملک عبدالله-شاهزاده بندر- سعود الفیصل)، پایه‌گذار تئوری افزایش عزت جمهوری اسلامی ایران به کمک توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و ده‌ها اقدام مفید دیگر در منطقه و دنیا.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی یک تئوریسین مسائل نظامی است که حقیقتاً مانند سایر ژنرال‌های بدنه نیروهای مسلح با انواع نبردها آشناست و به عنوان فردی که عشق به میهن اسلامی در او موج می‌زند می‌تواند مشی آینده غرب آسیا را ترسیم کند که تاکنون نیز تا حد زیادی موفق بوده است. 

می‌توان از مطالب و مصاحبه‌های فوق این‌گونه نتیجه گرفت که:

1-جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست‌های خود را به صورت شفاف اعلام کرده و در مبارزه با تروریسم مصمم بوده، لذا دفاع از مقاومت و مبارزه با تکفیری‌ها در اصل تقابل با تروریسم است، اما غربی‌ها به تناسب منافع خود از لفظ تروریسم استفاده می‌کنند و تقابل با تروریسم را تروریسم و حمایت از تروریسم را مقابله با آن می‌دانند.

2-مستکبرین خود نمی‌دانند که چه می‌خواهند و چه می‌گویند و در جریان پیچیدگی‌های منطقه نیستند و وزیر خارجه کانادا نمی‌تواند درباره سردار سلیمانی اظهار نظر کند و فقط ملت‌ها می‌توانند درباره ایشان قضاوت کنند و می‌بینیم که فرمانده سپاه قدس به خوبی در برابر تروریسم ایستادگی کرده است.

3-غرب افکار شومی درباره سرلشکر سلیمانی در سر دارد و باید مراقب باشیم.

4-اظهارات وزیر خارجه کانادا نشان می‌دهد که این کشور موضع صحیحی نسبت به ایران نداشته است و موفقیت‌ها و محبوبیت سردار قاسم سلیمانی و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" و "جرف الصخر" و کمک‌های مشورتی نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش،ْ خشم غربی‌ها و کانادا را برانگیخته است.

گزارش از محمد زرچینی



غربی ها و خصوصا یانکی ها، درست همین چهره‌ی «حاج قاسم» را نمی شناسند و به همین برایشان مرموز و رعب انگیز است. برای کابوی های آمریکایی، مصداق فرمانده نظامی، یا «ژنرال رومل» است یا «ژنرال آیزنهاور».
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«قاسم سلیمانی» در اسفند ماه سال 1335 شمسی، در روستای «قنات ملک» از توابع «رابر» در استان کرمان متولد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران ملحق شد و به مشیت الهی، پس از طی 30 سال زندگی جهادی، نامش در صدر فهرست دشمنان «شیطان بزرگ» قرار گرفت.
تا پنج سال قبل، کم‌تر سیاستمدار و نظامی غربی بود که نام «قاسم سلیمانی» را شنیده باشد اما جنگِ طولانی در «سوریه» و منازعاتِ «عراق»، شهرت این فرمانده ی 57 ساله را عالم‌گیر کرد. حالا غربی ها، با کابوسی متفاوت از خیال پردازی های هالیوودی مواجه بودند که  هم مورد نفرتشان بود و هم چاره ای جز تحسینش نداشتند. «جان مگوایر» افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید «او قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه است ... و هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.».
اما ما، حاج قاسم را می شناسیم. او هم‌رزم خاکی و بی ادعای «حاج همت»، «مهدی باکری» و «علی هاشمی» است. سردارانی که در اذهان مردم ایران، خلق و خویشان، تنه به تنه فرشته‌گان می زند و در مرز اسطوره‌گی قرار دارند. سردارنی که در حافظه ی تاریخی ملت مسلمان ایران، نامشان با «جهاد اکبر» بیشتر از «جهاد اصغر» پیوند خورده است.  «حاج قاسم» برای ایرانیان، از همان زمره و یادگار آنان به شمار می رود و به همین دلیل، طی چند سال گذشته، به شخصیتی ملی تبدیل شده است. غربی ها و خصوصا یانکی ها، درست همین چهره‌ی «حاج قاسم» را نمی شناسند و به همین برایشان مرموز و رعب انگیز است. برای کابوی های آمریکایی، مصداق فرمانده نظامی، یا «ژنرال رومل» است یا «ژنرال آیزنهاور». این دو به لحاظ الگوهای نظامی تفاوت زیادی با هم ندارند، به جز آن که جبهه هایشان متفاوت است. اما «قاسم سلیمانی» با نبوغ نظامی حیرت انگیزش، زمانی که دست به سوی آسمان بلند می کند و به نماز می ایستد، از تمامی ژنرال های شناخته شده‌ی تاریخ نظامی گری مدرن، متمایز می شود. در منطق کابوی ها، او هیچ تعریفی ندارد. انگار که از دنیایی دیگر آمده است. او یک وحشتِ محض و یک کابوس است. باید «بتمن» و «سوپرمن» و «اسپایدرمن» به جنگش بروند. آن ها هم که اوهامی بیش نیستند. و این جا است که آینده ی تاریخ، به گونه ای متفاوت از تمامی محاسبات، ورق می خورد. آینده ای که بنده گی و نماز، اصلی ترین استراتژی نظامی خواهد بود. البته هستند بسیاری که این جملات را شعاری و تبلیغاتی خواهند دانست اما چه باک؟ بگذار هر چه می خواهند بگویند و ببافند کنند. تا این جای کار، این سردار نمازخوانِ ما بوده است که پوزه شیطان را با همه ناوگان و شکوه آهنینش، به خاک مالیده. 
وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ


آسوشیتدپرس گزارش داد:
خبرگزاری آسوشتدپرس در گزارشی نوشت: بیشتر پیروزی‌های اخیر در عراق را باید مدیون قاسم سلیمانی فرمانده قدرتمند ایران دانست.
به گزارشسرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، آسوشیتدپرس در گزارشی به قلم قاسم عبدالزهرا و ویوین سلامه می‌نویسد: زمانی که "داعش" هفته گذشته از شهر جرف الصخر عقب نشینی کرد، ارتش عراق فورا پیروزی خود علیه این گروه را با پخش تصاویر تلویزیونی از حرکت تانک‌ها و خودروهای زرهی در سراسر این شهر و حضور سربازان در اطراف ساختمان‌های دولتی، به نمایش گذاشت.

هرچند در تصاویری که بلافاصله روی پایگاه های خبری مستقل عراقی قرار گرفت ، حضور قاسم سلیمانی از فرماندهان قدرتمند سپاه پاسداران ایران به نمایش گذاشته شد - کسی که نامش مترادف شماری از پیروزی های نیروهای زمینی عراق است. 

فرماندهان نظامی می گویند دهها مشاور از ایران و حزب الله لبنان در خطوط مقدم جرف الصخر حضور داشتند و به آموزش حدود هفت هزار سرباز و نیز هماهنگی با فرماندهان نظامی در آستانه عملیات جرف الصخر پرداختند.

یکی از این فرماندهان که خود را ابو زینب معرفی می‌کند، می گوید قاسم سلیمانی برنامه ریزی عملیات جرف الصخر را سه ماه قبل آغاز کرد.

فرماندهان عراقی می‌گویند مشاوران ایران تحت فرمان سلیمانی در ماه ژوئن به عراقی‌ها مشاوره دادند. سلیمانی همچنین نقش مهمی را در آزاد سازی شهر تحت محاصره ترکمن های شیعه آمرلی ایفا کرده است و سلیمانی حتی به مبارزان کرد برای دفاع از اربیل پایتخت منطقه ای آنها کمک کرده است.

فرماندهان عراقی سلیمانی را فردی " شجاع " توصیف کردند و تصریح کردند این مقام ایرانی هرگز در خطوط مقدم جلیقه ضد گلوله به تن نمی‌کند.

یکی از این فرماندهان می‌گوید ما از سلیمانی آموخته‌ایم که مرگ آغاز زندگی است، نه پایان زندگی.


ویکلی استاندارد گزارش داد
ویکلی استاندارد گزارش داد کاخ سفید هفته گذشته سیاست خارجی خود را در قبال خاورمیانه اعلام کرد.
به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه "ویکلی استاندارد" در مطلبی به قلم "لی اسمیث" نوشت: کاخ سفید هفته گذشته سیاست خارجی خود را در قبال خاورمیانه اعلام کرد: جنگ سرد با اسرائیل و مصالحه با ایران. 

از دید کاخ سفید، اسرائیل به خاطر دردسرهایی که نتانیاهو ایجاد می‌کنند، ارزش ندارد.

نشریه "ویکلی استاندارد" نوشت: به نظر می‌رسد هدفی راهبردی‌ای در پس طعنه زدن‌ها به نخست‌وزیر اسرائیل وجود دارد. از آنجایی که توافق احتمالی با ایران نزدیک به نظر می‌رسد، کاخ سفید می‌خواهد توان نتانیاهو برای به چالش کشیدن توافق با ایران را کاهش دهد.

این مقاله می افزاید: راهبرد اوباما در سال‌های اخیر همواره جلوگیری از اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران بوده و در این مسیر از ابزارهای مختلف استفاده کرده است.

به نوشته این نشریه، ادامه مذاکرات با ایران هم خود یکی از ابزارهایی است که تل‌آویو را از اقدام نظامی بازداشته، چراکه نتانیاهو نمی‌خواهد با یک اقدام، خود را در صحنه بین‌المللی به یک سیاستمدار منزوی بدل کند. 

این نشریه می‌افزاید: از دید کاخ سفید، اسرائیل عامل بی‌ثباتی در منطقه است. علاوه بر این، کاخ سفید برخی از این منافع را با منافع خود مشترک می‌بیند، از جمله به عقب راندن داعش

ویکلی‌استاندارد با بیان این ادعا که اکنون سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران فعالیت‌ها در چهار پایتخت منطقه (بیروت، دمشق، بغداد و صنعا) را تحت کنترل دارد، نوشته است که این امر او را به مرد غیرقابل چشم پوشی در خاورمیانه تبدیل کرده است. در مقایسه با تمام کارهایی که تهران می‌تواند برای اوباما در راستای حل مشکلات خاورمیانه انجام دهد، اسرائیل چه چیزی برای ارائه دارد؟

در پایان این گزارش آمده است: امکان دارد دولت اوباما از نتانیاهو نیز شناخت درستی نداشته باشد.



گزارش/
جمهوری اسلامی ایران حرم مطهر امامان شیعه را به عنوان خاک امت اسلامی محسوب می‌کند، و تجاوز به آن را به هیچ قیمتی اجازه نمی‌دهد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ؛ مرزهای جغرافیایی هر کشوری در طول تاریخ بشر، همواره به عنوان خط قرمزی برای بیگانگان محسوب شده، که به وسیله آن اجازه هرگونه عملی به بیگانگان، تنها خارج از محدوده آن خط قرمز مرزی داده می‌شده است.

اما جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه مانند همه حکومتها در طول تاریخ به این مرزبندی پایبند است، به حفظ ارزشهای بنیادین جمهوری اسلامی که فراتر از مرزهایش قرار دارد نیز پایبند است.

مزار و مرقد امامان شیعه از جمله اماکنی هستند، که جمهوری اسلامی نه از حیث مالکیت جغرافیایی، بلکه از حیث ارزش انسانی و معنوی امامان شیعه ، به عنوان کسانی که تفکرات و آموزه‌هایشان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش اساسی و راهبردی داشته، آنها را به عنوان خط قرمز خود در مقابل  داعش و یا هر متجاوز دیگری ترسیم کرده است.

امامان شیعه، برای شیعیان ایرانی به قدری قابل احترام و عزیر هستند، که بسیاری از رزمندگان جنگ 8 ساله ایران، بیشتر از آنکه انگیزه جنگیدن خود را دفاع از مرزهای ترسیمی بشر عنوان کنند، دفاع از عقاید و ارزشهای اسلامی عنوان می‌کردند.

مقامات نظامی و نمایندگان مجلس ایران هم به صراحت اعلام کرده‌اند که "نزدیک شدن" به اماکن مقدسه ( نه تخریب اماکن) خط قرمز جمهوری اسلامی برای "انهدام" داعش است.

"نزدیک شدن" و "انهدام" دو واژه کلیدی در ادبیات ایرانیان است، که با شجاعت مشخص می‌کنند؛ اولا، برای برخورد با داعش منتظر توهین به اماکن مقدسه نخواهند بود و در صورت نزدیک شدن، عمل مناسب را انجام خواهند داد و ثانیا، برخورد با داعش، تنها به یک برخورد کوچک برای دور کردن آنها محدود نمی‌شود و انهدام آنها را در پی خواهد داشت.

دو ماه پیش که آمریکا و عربستان هنوز از حامیان اصلی داعش بودند، هنگامی که داعشی‌ها  اعلام کردند، قصد حمله به کربلا را دارند، سردار قاسم سلیمانی که مدتهاست نامش خواب شبانه را از طراحان داعش گرفته، پیامی را خطاب به داعش صادر کرد، که تن آل سعود از آن به لرزه افتاد! وی اعلام کرد: "اگر پایتان  به حرم سید الشهدا علیهم السلام برسد با کسب اجازه از مقام عظمای ولایت فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای کربلای جدیدی را رقم خواهیم زد که تاریخ به خود ندیده باشد و نماز ظهر را با سربازان امام خامنه ای به جماعت در بقیع می خوانیم."

پیام سردار سلیمانی آغازی برای پشیمانی عربستان و سپس آمریکا در حمایت از داعش بود. این عدم حمایت خیلی زود با عنوان خطر تروریست در ادبیات مقامات عربستانی و آمریکایی خودنمایی کرد، تا جایی که ترجیح دادند، به اذعان خودشان برای تضعیف داعش قدم بردارند، زیرا در صورت تضعیف داعش، آنها مجبور خواهند بود مطابق میل آمریکا و عربستان عمل کنند، اما در صورت قدرتمند بودن، نه تنها نافرمانی کرده، بلکه منافع آنها را نیز به خطر خواهند انداخت.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا آمریکا و عربستان با وجود احساس خطر از داعش تنها به تضعیف آن فکر می‌کنند، و در راستای نابودی آن قدم بر نمی‌دارند؟ در پاسخ باید گفت: حتما وجود داعش برای آنها نفعی دارد، و نفع آن مشغول کردن و گرفتن انرژی از جمهوری اسلامی برای کمک به عراق و سوریه است، چرا که اگر دغدغه تروریست داشتند، هم‌اکنون گروهک تروریستی جبهه‌النصره را که در سوریه عملیات تروریستی انجام می‌دهند، مورد حمایت قرار نمی‌دادند!

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین روحانی طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" آمریکا تاکید کرد: عتبات مقدسه، شهرهای مذهبی همه شیعیان و مسلمان جهان هستند و اگر این شهرها و همچنین بغداد در خطر باشد این خط قرمز ما است!

رئیس جمهوری افزود: برای اینکه این شهرها به اشغال تروریست ها در نیایند از هر توانی استفاده خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت بغداد و یا شهرهای مقدسی مثل کربلا و نجف در اشغال تروریست ها قرار بگیرد.

خط قرمز خواندن "بغداد" در کنار سایر اماکن مقدسه توسط روحانی نشان می‌دهد، غفلت از حفظ بغداد منجر به  واگذاری کل عراق و در نتیجه اماکن مقدسه خواهد بود، بنابراین عدم وجود اماکن مقدسه در بغداد، چیزی از وظیفه جمهوری اسلامی در قبال حفظ بغداد نمی‌کاهد. 

در جدیدترین واکنش‌ها نسبت به مقابله با داعش فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر پوردستان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با اشاره به رصد ارتش از تمامی حرکات در داخل کشور عراق، اعلام کرد: ما این آمادگی را داریم که در صورت نزدیک شدن داعش به مرزهایمان در عمق خاک‌های عراق، آنها را هدف قرار دهیم.


معاون ستاد کل نیروهای مسلح سرلشگر باقری نیز با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی یک حاشیه امنیتی قائل هستیم، و نیروهای داعشی به خود اجازه نداده‌اند که فاصله 40 کیلومتری خود با ما را کمتر کنند خاطر نشان کرد: ما برای عتبات عالیات و مرقدهای ائمه اطهار(ع) در عراق خط قرمز قائل هستیم، طبیعتا اگر تهدید جدی نسبت به این مراکز باشد تصمیم جمهوری اسلامی ایران متفاوت خواهد بود؛ در حد فعلی کمک های مستشاری و آموزشی و راهنمایی و پشتیبانی عمومی کفایت می‌کرده است ولی اگر وارد خطوط قرمز ما شوند به طور طبیعی از محدوده امنیتی خود دفاع خواهیم کرد. 

با این سخن سردار باقری بر هر عقل سلیمی حجت تمام می‌شود، که مرقد ائمه اطهار(ع) در هر نقطه‌ای از جهان که باشد، برای مسلمین جهان همچون سفارتخانه امت اسلامی محسوب می‌شود، و تعدی به آن، یعنی تعدی به حریم امنیتی همه مسلمانان جهان! 




همچنانکه در ارتباطات بین ‌الملل، سفارت هر کشوری در کشور میزبان، به عنوان خاک کشور مهمان محسوب می‌شود، و تجاوز به آن، تجاوز به خاک کشور مهمان به شمار می‌رود، جمهوری اسلامی هم در رفتاری مشابه این اصل، حرم مطهر امامان شیعه را به عنوان خاک امت اسلامی محسوب می‌کند، و تجاوز به آن را به هیچ قیمتی اجازه نمی‌دهد.

البته سخنان روز یکشنبه سردار احمدی مقدم هم نشان داد، که برای مقابله با داعش نیازی به هزینه کردن از نیروهای نظامی نبوده، و نیروی انتظامی نیز برای برخورد با داعش در صورت نزدیک شدن به مرزهای ایران کفایت می‌کند.

شایان ذکر است امیر عبدالهیان نیز در راستای ترسیم خط قرمز، موضعی متناسب با جایگاه خویش گرفته بود و صراحتا اعلام کرده بود: ما هرگز اجازه نخواهیم داد رویاهای صهیونیستی در عراق و در منطقه ما برای تجزیه منطقه مهم و حساس غرب آسیا، به تحقق برسد.

شفافیت سخن این مقام ارشد سیاست خارجی، در آغاز تهاجم داعش به عراق نشان داد، وی دیپلماتی موقعیت شناس، شجاع و انقلابی است، که در حفظ منافع جمهوری اسلامی ضمن حرکت در حوزه عرف بین‌الملل، نه ترسی به دل راه می‌دهد، و نه چون بزدلان منتظر وقوع حوادث و دخالت قدرت‌های بزرگ می‌نشیند، و اگر تا به امروز هم داعشی‌ها نتوانسته‌اند به مرزهای ایران نزدیک شوند، همه از سر هوشمندی دستگاه سیاست خارجی و مبارزات نیروهای تحت فرمان سردار سلیمانی بوده است.

تاثیر قدرت نرم ایران در عراق هم این شجاعت را به مردم عراق داده است، که مقتدی صدر نیز در مقابل کسانی که روزی کشورشان در اشغال آنها بود، با صلابت سر راست کند و بگوید: در صورت بازگشت نظامیان آمریکایی به عراق آنها را هدف حمله قرار می دهیم.

عدم وجود این نوع ادبیات در سخنان شخصیتهای اجتماعی عراق در زمان اشغال، و استفاده از آن در زمان پس از اشغال و رابطه با ایران، پرده از جایگاه قدرت نرم ایران در شبکه‌های اجتماعی حقیقی عراق بر‌می‌دارد، که چگونه توانسته چتری را که اشغالگران در عراق پهن کرده بودند، با روشن کردن موتور خاموش افکار عمومی عراق، بر باد دهد.

و اکنون بازندگان اشغال دیروز، خوی جنایتکاریشان یاد عراق کرده و با به راه انداختن خیمه شب بازی داعش، قصد پهن کردن چتری دیگر دارند!

عملکرد سردار سلیمانی در آزاد سازی آمرلی ذهنیت غربی‌ها را از جدیت ایران در ترسیم خطوط قرمز راسخ کرده و حساسیتی را که دیروز با گوش می‌شنیدند، بعد از آزاد سازی آمرلی با چشم دیدند، و دریافتند که اگر جمهوری اسلامی موضعی را اتخاذ می‌کند، حتما قدرتی برای دفاع از آن موضع دارد.

قدرت رو به افزایش جمهوری اسلامی، آن را به نقطه‌ای رسانده که علیرغم حفظ مرزها و اماکن مقدسه، میتواند به قدرتهای بزرگ ولی بی تمدن و فرهنگ، که به پشتوانه سلاح و صنعت، سر از لاک برون آورده‌اند و در تاریخ چندصد ساله خود، چیزی جز غارت و جنایت برای بشریت نداشته‌اند، بگوید: اجازه تجزیه عراق را نمی‌دهیم!

این جمله چهار کلمه‌ای آغاز فروپاشی قدرتهایی است، که در این چندصد سال برای ترسیم مرز سیاسی کشورها تصمیم گیری می‌کردند، و خود را کدخدای دهکده نامیده بودند.

امروز ضمن اینکه خطوط قرمز غرب، خریداری ندارد، جمهوری اسلامی در شکستن آنها پیشروست، و خطوط قرمز جمهوری اسلامی که با خون گرم و جوشان هزاران شهید شکل گرفته، حرارتی از خود بیرون می‌دهد، که برای چشم دوختگان به منافع این کشور و متجاوزان آتشفشانی آماده فوران است.



هانی‌زاده در نشست تخصصی "مسلح‌سازی کرانه باختری؛ مقاومت ازغزه تا رام‌الله":
کارشناس ارشد جهان عرب گفت: پیام سردار سلیمانی بسیار تأثیرگذار بود که ملت فلسطین با امکانات بومی، برد موشک‌های خود را افزایش دهد.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حسن هانی‌زاده کارشناس ارشد جهان عرب در نشست تخصصی "مسلح‌سازی کرانه باختری؛ مقاومت ازغزه تا رام‌الله" که در سالن همایش‌های معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری یک راهبرد جدید در انتفاضه فلسطین ایجاد کرد و بیانات ایشان در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد. 
 
وی با اشاره به امضای قرارداد اسلو در سال 1993 تصریح کرد: غرب با اختصاص کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ایجاد نوعی قطب‌بندی در سرزمین‌های فلسطینی است. 

کارشناس ارشد جهان عرب با اشاره به میل شدید به مقاومت در غزه و فشار بلوک غرب به این منطقه اضافه کرد: بیشترین بار فشار مبارزاتی روی دوش غزه است. 
 
هانی‌زاده با اشاره به خصوصیات جغرافیایی و جمعیتی کرانه باختری گفت: تسلیح کرانه باختری یکی از مهم‌ترین راهبردهای مبارزاتی است و دیدیم که به فاصله 48 ساعت پس از بیانات رهبر معظم انقلاب 40 هزار نفر از جمعیت کرانه باختری با رژیم صهیونیستی درگیر شده و 20 شهید تقدیم کردند. 
 
وی با اشاره به اهمیت موازنه قدرت در سرزمین‌های اشغالی و سرزمین‌های دولت فلسطین اشاره کرد: کرانه غربی این آمادگی را دارد که به مبارزات مردم غزه بپیوندد. 
 
کارشناس ارشد جهان عرب با اشاره به کمک کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در جنگ 51 روزه، امارات عربی متحده به صهیونیست‌ها تعهد داده بود که اگر حماس را نابود کند تمام هزینه‌های جنگ را تقبل می‌کند و پایگاه سیلیه قطر نیز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار بگیرد اما با مقاومت حماس و جهاد اسلامی در طول جنگ 51 روزه این اتفاق رخ نداد. 
 
وی با اشاره به شلیک 4 هزار موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی گفت: ارتش اسرائیل که یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه است در مقابل جهاد اسلامی و حماس شکست خورد. 
 
هانی‌زاده با اشاره به رفاه بی‌حد و حصر صهیونیست‌ها و ایجاد امنیت به عنوان دو عنصری که رژیم صهیونیستی با آن، شهروندان یهودی را از سراسر دنیا در فلسطین اشغالی جمع می‌کند، اضافه کرد: مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و اگر کرانه باختری و غزه دست به دست هم بدهند و کرانه باختری تسلیح شود، سقوط رژیم صهیونیستی قطعی است. 
 
کارشناس ارشد جهان عرب با اشاره به هدف‌گذاری صهیونیست‌ها در سرکوب یک هفته‌ای حماس اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در محاسبات با شکست مواجه شده است. 
 
وی با اشاره به آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها از نیروگاه دیمونا گفت: وحشت اسرائیل از انفجار دیموناست، نیروگاهی که زمانی نماد امنیت این رژیم بوده و امروز یکی از خطرناک‌ترین تأسیسات جهان تلقی می‌شود. 
  
هانی‌زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره مبارزه با نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از طریق موشک‌های زمین به هوا و حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان جهان و به خصوص مقاومت اسلامی تأکید کرد: باید درباره جنگ مستقیم با نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به خوبی تأمل کرد. 
 
وی با اشاره به دخالت کشورهای عربی در حمایت از صهیونیست‌ها در صورت بروز هر گونه جنگی با ایران تصریح کرد: راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران این است که با هدایت و انتقال تجربیات به مقاومت، با رژیم صهیونیستی مبارزه کند. 
 
کارشناس ارشد جهان عرب در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره اهمیت نقش سرلشکر "قاسم سلیمانی" اضافه کرد: اظهارات سردار قاسم سلیمانی یک پیام تأثیرگذار بود که ملت فلسطین با تکیه بر امکانات بومی، برد موشک‌های خود را افزایش دهد و این در حقیقت تجربه همان جنگ هشت ساله‌ای است که ما داشتیم و امروزه پیشرفت‌های زیادی در حوزه دفاعی داشته‌ایم و با استفاده از خلاقیت‌های جهانی به عنوان یک قدرت منطقه حضور پیدا کرده‌ایم. 
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نقش کشورهای مجاور در کمک به مسأله فلسطین و ارتباط دیپلماتیک آن‌ها با ایران خاطرنشان کرد: در معادلات سیاسی هیچ چیز ثابت نیست و در اردن و مصر هم ممکن است این اتفاق بیفتد کمااینکه پس از هشت سال جنگ در عراق امروز این کشور یکی از دوستان نزدیک ایران است و با توجه به وابستگی مصر به عربستان در بخش مالی ملاحظاتی وجود دارد اما ممکن است تغییرات دیپلماتیک به نفع فلسطین باشد. 



سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران کیست؟

شاید از سر همین بهت است که یکی از مقامات بلندپایه ارتش امریکا عاجزانه می‌گوید: «من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟!»

هـراز نـیـوز: اینجا داخل ایران اسلامی، آنها که او را می‌شناسند، از حجب و تواضع و آرامش او می‌گویند، مردی که برخلاف آنچه امریکایی‌ها می‌گویند، مرموز نیست.

هر قدر که داخل ایران، او را کم می‌شناسند، خارج از این مرزهای جغرافیایی، قصه‌های حیرت‌آوری از او بر سر زبان‌هاست که با آمیخته‌ای از راست و دروغ، شبحی ترسناک و هول انگیز از او ارائه می‌دهد که گویی همه منافع امریکایی‌ها را در خاورمیانه به خطر انداخته است و جالب آنکه هر قدر آنها او را ترسناک‌تر و هول‌انگیزتر معرفی می‌کنند، اینجا داخل ایران اسلامی، آنها که او را می‌شناسند، از حجب و تواضع و آرامش او می‌گویند، مردی که برخلاف آنچه امریکایی‌ها می‌گویند، مرموز نیست.

هر قدر او آرام و بی‌سر و صدا می‌رود و می‌آید و کارهایش را انجام می‌دهد، بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی در مورد او، یعنی سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران خیلی خبرها هست. آنها از او و سپاه تحت امرش می‌ترسند و همین ترس سرآغاز خبرهای بعدی است، آنها او را تروریست می‌خوانند، بارها و بارها تحریمش می‌کنند، به او اتهام دخالت در امور سایر کشورها را می‌زنند، او را فردی بسیار قدرتمند در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در خاورمیانه توصیف می‌کنند، او را متهم پرونده ترور رفیق حریری می‌دانند و سرانجام آنکه، آنها در کنگره امریکا، صریحاً و رسماً پیشنهاد ترور او را می‌دهند! شاید تعجبی هم نباشد، آخر آنها از مبارزه با قاسم سلیمانی و نیروهایش ناتوان شده‌اند، به همین سادگی!

و این البته همه آن چیزی نیست که در مورد او گفته می‌شود. روزنامه انگلیسی گاردین در مورد قاسم سلیمانی می‌نویسد: «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی با هوش می‌دانند. بسیاری از مقامات امریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن کار افراد وفادار به سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند.»

شاید از سر همین بهت است که یکی از مقامات بلندپایه ارتش امریکا عاجزانه می‌گوید: «من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟!»

واقعیت آن است که گرچه غربی‌ها او را ژنرال می‌نامند و او فرمانده یک نیروی نظامی است و امریکایی‌ها دوست دارند قبل از هر چیز او یک تروریست به نظر برسد که فقط با عملیات‌های نظامی به اهدافش دست می‌یابد، اما خود نیز نمی‌توانند معترف نباشند که او، بی‌آنکه وارد عرصه نظامی شود، از بعد سیاسی به پیروزی دست می‌یابد، اتفاقی که او با تکیه بر ویژگی‌های اخلاقی‌اش و تکیه بر اصول انقلاب اسلامی که منشأ منش رفتاری او نیز هست، رقم می‌زند، نه با تکیه بر قدرت نظامی‌اش.

روزنامه امریکایی «مک کلثی» در سی‌ام مارس ۲۰۰۸ گزارش داده بود: «سلیمانی برای توقف درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی عراق که بیشترشان شیعه هستند و نیروهای رادیکال مقتدی صدر در شهر بصره، پا در میانی کرده است. . . یکی از نخستین و مهمترین پیروزی‌های سلیمانی بر امریکا در عراق، ایجاد برتری سیاسی بود، نه نظامی.

وی در ژانویه سال ۲۰۰۵، زمانی به عراق آمد که عراقی‌ها برای نخستین بار پس از سقوط صدام حسین، به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند. در حالی که امریکا حمایت شدیدی از نخست‌وزیر شدن ایاد علاوی می‌کرد، سلیمانی فعالیت خود را در حمایت از شیعیان طرفدار ایران آغازکرد و به شدت به راهنمایی آنان برای پیروزی در انتخابات پرداخت. پس از انتخابات، بوش انگشت‌های رنگی مردم عراق را پیروزی بزرگی برای دمکراسی دانست، اما علاوی و متحدانش شکست خوردند.»

زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق امریکا در افغانستان نیز می‌گوید: «همان‌قدر که مقامات امریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می‌کنند، او در ایجاد صلح نیز برای رسیدن به اهدافش فعال بوده است. او در پایان دادن به درگیری‌های نیروهای مقتدی صدر و نیروهای عراقی در بصره، نقشی حیاتی داشت، تهدیدی که می‌رفت ناآرامی‌های آن گسترش یافته و پیامدهای وخیمی به ویژه برای منابع نفتی عراق در پی داشته باشد.»

یکی از نمایندگان مجلس عراق که از دستیاران ارشد نوری المالکی هم هست، درباره سردار سلیمانی می‌گوید: «او فقط یکبار در این هشت ساله به عراق آمده است. او فردی است که آرام سخن می‌گوید و منطقی و بسیار مؤدب است. وقتی با او حرف می‌زنید، بسیار ساده برخورد می‌کند. تا زمانی که پشتوانه او را نشناسید، نمی‌دانید چه قدرتی دارد، هیچ کسی نمی‌تواند با او بجنگد.»

سردار قاسم سلیمانی و سردار شهید کاظمی در دوران دفاع مقدس

قاسم سلیمانی آن گونه که آنها در موردش نقل می‌کنند، بی‌محافظ و فقط با دو همراه، به عراق رفته و در منطقه حفاظت شده توسط امریکایی‌ها، موسوم به منطقه سبز حضور یافته و دیدارهایش را در کمال آرامش سروسامان داده و بعد به ایران بازگشته است!

خیلی فرقی نمی‌کند که این ادعاها چقدر مستند است یا حتی چقدر می‌تواند صحیح باشد؛ همین مؤلفه‌ها و قصه‌های راست و دروغ دیگری که از او می‌گویند، برای ذهن شهروندان غربی که مقهور شانتاژهای رسانه‌ای دولت هایشان هستند، کفایت می‌کند تا به نمایندگان کنگره امریکا معترض نشوند که چرا دور هم نشسته‌اید و با صراحتی باور نکردنی، پیشنهاد ترور می‌دهید!

این ادعاها برای پروپیمان کردن پروژه ایران‌هراسی و به طور اخص، سپاه هراسی کفایت می‌کند؛ حتی اگر دلیلی بر درستی‌شان اقامه نشود! ذهن شهروند غربی، برای فریب چنین تبلیغاتی را خوردن، از مدت‌ها قبل آماده شده است. او به دیدن و شنیدن افسانه‌های هالیوودی عادت دارد!

ما اما به قصه‌های هالیوودی عادت نداریم، آرمان ما حقیقت اتفاقی است که روز دهم محرم سال ۶۱ هجری در صحرای کربلا روی داده است. این است که می‌گوییم کسی از آن جماعت امریکایی اگر توان ترور حاج قاسم سلیمانی را داشت، درنگ نمی‌کرد. این است که در برابر پیشنهاد ترور او می‌گوییم: بسم الله اگر حریف مایی!

قاسم سلیمانی مرموز نیست اما فرمانده سپاه قدس ایران است و همین فرمانده سپاه قدس ایران بودنش، کافی است تا جماعت امریکایی از او بترسند و در توجیه این ترس خویش، او را به نحوی اغراق‌آمیز، ترسناک معرفی کنند. بر این جماعت حرجی هم نیست البته؛ چه آنکه آدم ترسیده، اگر نخواهد که ترسو لقب بگیرد، باید علت ترس را ترسناک و ترسناک‌تر معرفی کند تا ترسش توجیه شود.

اینها، همه که گفتیم، آن هم از قول آنهایی که خارج مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند، تنها یک روی سکه بود؛ روی اشداء علی الکفار سردار قاسم سلیمانی؛ این روی سکه اما، در داخل مرزهای عقیدتی انقلاب اسلامی، او تمام قد سرباز ولایت است. از آن جنس آدم‌هایی که مکلف به تکلیفند و همه حیاتش را از جوانی تاکنون، وقف نهضت حضرت روح الله کرده است. این روی سکه، او، رحماء بینهم است.

جنگ که شد، قاسم سلیمانی جوان بنایی بود در کرمان؛ متولد اسفند ۱۳۳۶. سرش هم گرم کار خودش. جنگ که شد، بنایی را همان جا رها کرد و راهی جبهه شد. کمی بعدتر، این جوان بسیجی فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و بعد‌تر لشکری از همین بسیجی‌های آفتاب سوخته کویر تشکیل داد که شد لشکر ۴۱ ثارالله.

جنگ که تمام شد، امنیت آن خطه کویری را که مستعد جولان اشرار بود به او سپردند و هنوز هم، هر قدر او، میان مردم کشورش ناشناخته باشد، مردم سیستان و بلوچستان و کرمان خوب می‌دانند که در آن سال‌های فرماندهی او، امن‌ترین دوران را گذرانده‌اند.

سال ۱۳۷۹، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا، او را به تهران فراخواند و مسئولیت سپاه قدس را به او سپرد. مسئولیتی که قاسم سلیمانی را به کابوسی در ذهن امریکایی‌ها بدل ساخت. کابوسی که اگر دستشان برسد، خیلی زود، همچون عماد مغنیه ترورش خواهند کرد!

کابوسی که همان قدر که غربی‌ها را می‌ترساند، به جان ما، غروری مقدس می‌ریزد و اینها این روی سکه اوست، روی رحماء بینهم قاسم سلیمانی، فرماندهی با صلابت، با موهایی جوگندمی و بدنی لاغر و صورتی آفتاب سوخته و نگاهی محجوب و آرام. فرماندهی که در میان هم‌ولایتی هایش و در مراسمات و مجالس‌شان، خیلی خاکی و خودمانی حضور دارد. فرماندهی که اگر لباس نظامی تنش نباشد، کسی حدس هم نخواهد زد که او یک فرمانده نظامی است. فرماندهی که در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی، بسیار شناخته شده‌تر از داخل مرزهاست. جوان آنلاین


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۶
ر. آ. قره باغ